fredag 29 maj 2009

Inför mörka sensommarkvällar
















Belysning i trädgården verkar vara nästa stora trend. Inte så konstigt då det ger en stämningsfull atmosfär i trädgården. Jag har köpt två sorter på IKEA i vår, som jag är mycket nöjd med. De är riktigt snygga och dessutom smarta, då de laddas upp av solenergi och tänds automatiskt i skymningen. Nu gör de inte så stor nytta, men längre fram i sommar när kvällarna blir mörka kommer de nog att tillföra hög mysfaktor vid middagar ute.


Den här slingan köpte jag på IKEA tidigare i vår. När jag sedan skulle komplettera med en till fick jag tyvärr åka hem tomhänt. Det är tydligen fler än jag som gillade den.

2 kommentarer:

  1. Hallå, vilken fantastisk dag det har varit!! Jag har solfrossa och skavsår på händerna efter allt skottkärrekörande. Precis som det ska vara.

    Jag visade bilderna på era planteringslådor för min man. Han gillade dem lika mycket som jag gör.

    När det gäller utomhusbelystning tycker jag det är svårt, jag vill också ha belysning som lever på solenergi, men blir de ljusa nog i augustimörkret? De du har hittat ser väldigt snygga ut.

    På återseende :D

    /Marit, solfrossig och skavsårig...

    SvaraRadera
  2. ja men visst är det mysigt med belysning oxå ute i trädgården :)

    SvaraRadera