torsdag 4 juni 2009

En sen höjdare

Vi har varit i Skånehuset och fixat hela hela helgen. Resultatet blev ett fogat badrum, ett tak till förrådet, ett ryggskott och en skadad tumnagel. På tisdag hade vi som tur var inplanerat ett besök på Asian spa i Varberg, där vi kunde reparera oss ordentligt med härliga bad och behandlingar. Om inte veckans höjdare handlade om just trädgård så skulle Asian spa ha blivit det. Vilket underbart ställe! Rekommeneras varmt till alla som behöver fly vardagen en stund och komma till ro.

När stillheten infinner sig, inser jag att jag ibland blir lite för entusiastisk i våra hus- och trädgårdsprojekt och kör på lite för mycket. Hemmet och och trädgården ska ju vara en fridfull oas där man kan vila och finna ny energi. Därför blir min något sena veckans höjdare inte ett projekt, utan att min Rhododenron har slagit ut under tiden vi har varit borta. Det är alltid lika kul att komma hem och se att någonting har hänt i trädgården. Tyvärr är det inte lika kul att se att även ogräsen växer med rekordfart. Får se om ryggen orkar med att ta tag i det nu till helgen.

3 kommentarer:

  1. Hallå, bor vi i samma zon egentligen? Vår rhododendron har vackra knoppar men är inte i närheten av dina fullt utslagna blommor.

    Håller med dig om att trädgården ibland blir lite krävande. Det ger ju samtidigt sådan energi och väcker massa idéer i huvudet så man blir lite som en kalv på vårbete när våren ger tillåtelse att verkställa idéerna. Sedan kan jag hamna lite i stå i juli-augusti, det blir lite mer betraktarens roll.

    På återseende :D

    /Marit

    SvaraRadera
  2. Jag är själv lite osäker på om vi bor i zon två eller tre, men då kanske det är tvåan... Nu står den rätt så skyddat vid väggen också, så det kanske gör sitt.

    SvaraRadera
  3. Samtidigt som det är krävande med trädgård är det harmoniskt och lugngivande tycker jag. Jag finner ofta ro där ute när jag inte hittar den nån annanstans - fastän vår trädgård egentligen befinner sig i kaos :D

    SvaraRadera