onsdag 20 maj 2009

Frukträden i full blom

Det växer som det knakar i maj månad. Ibland känns det nästan som om man kan se det med blotta ögat. Extra välkomna är trädens blomning. Jag vill gärna dela med mig lite från vår trädgård just nu när fruktträden står i blom.

Plommomträdet (Victoria) som vi planterade för tre år sedan blommar äntligen. Det har verkligen vuxit snabbt. Vill man ha ett vackert träd som snabbt ger lite struktur i trädgården kan jag rekommendera det. Nu hoppas vi bara på frukt.






Och under Plommonträdet trivs söta Pärlhyacinter.








Mitt favoritträd - "nordens olivträd" Silverpäron. Även det här trädet är inne på tredje året. Jag beskar trädet i april för att få upp kronan lite i höjd. Det såg så eländigt ut att jag trodde jag hade förstört det, men se här så fint det är. Under har jag planterat kattfötter som just börjar slå ut. Det är också mycket fint med Malört (Nana Schmit) och Allium eller varför inte tulpanen Black Queen.



Även äppelträdet (Katja) blommar, trots att en av våra vänner har gnagt nästen runt hela stammen. Vi får väl se hur det tar sig, men faktum är att det gav frukt förra året.

1 kommentar:

  1. Det är så vackert nu med alla blommandes träd. Oavsett om det bär frukt så är de en källa till glädje som de är.
    Håller tummarna för er.

    SvaraRadera