onsdag 24 juni 2009

Lavendeln är på gång


Det finns ingenting som doftar så gott som lavendel tycker jag. Därför nöjde jag min inte med ett par plantor, utan gjorde en hel häck. Den är strategiskt placerad högst upp i gränsen mellan slänten och övre delen av trädgården bara ett par meter från altanen, där man kan se den och känna doften av den. Nu är det i och för sig så att med sin storlek känner man den härliga doften nästan överallt i trädgården. Lavendelhäcken är en av de saker jag är mest nöjd med i vår trädgård. Kan varmt rekommendera det.

2 kommentarer:

  1. Hej.

    Hur går det med betongskivan?

    Lavendelhäck vilken lyx hos mig övervintrar den inte. I krukor över sommaren kan jag ha de och den doftar ju fantastiskt så i närheten av uteplatsen eller där man går förbi är helt rätt.

    Ha en fin sommar

    Gunilla

    SvaraRadera
  2. Det är så härligt med lavendel, vill också göra en häck men vet inte var någonstans bara..
    Kram

    SvaraRadera