tisdag 23 juni 2009

Mer sommarprakt


Här kommer fler bilder på prakten i trädgården för tillfället. Jättedaggkåpan är alldeles enorm. Jag tyckte att den var stor förra året, men nu förstår jag varför den har fått sitt namn. På tredje året är de nu cirka 1 meter höga och1meter breda. Den är nu så dominerande att jag funderar på att flytta på några av dem för att få mer balans mot övriga växter i slänten.



Även nepetan har blivit riktigt stor. Tre små plantor täcker efter tre år drygt två kvadratmeter. Katter är kända för att älska Nepeta, men Humlor och bin är också väldigt förtjusta i den. Det surrar i dem hela tiden.

3 kommentarer:

  1. Härlig masseffekt med jättedaggkåpan! Har upptäckt att den är väldigt snygg i buketter ihop med kundkex och rosor. Det blev min midsommardukning. Den kan dock bli lite väl stor och utbredd, det kan jag hålla med om, men den var snygg ihop med trappan.
    Ha det bra! Jenny

    SvaraRadera
  2. Visst är daggkåpan fin. En växt som jag gillar och den sprider sig lagom.

    Jag har gjort ett inlägg om gjutningen av bordsskivan under dagens inlägg ifall du vill kika på det.

    Ha en fortsatt fin dag

    Gunilla

    SvaraRadera
  3. åh vilken mäktig blomning :)

    SvaraRadera